Ma már a sikeres vállalkozás egyik alappillére az online marketing, hiszen az online tér sokkal nagyobb figyelmet kap, mint korábban bármikor. Márpedig, ha gyümölcsöző cégről álmodozol, akkor nem maradhat el a marketingnek szentelt figyelem. Tudjuk, nem kevés pénzt kell erre rááldozni, főleg ha ügynökséget kérsz fel. Persze, választhatod a másik utat is, azaz Te magad végzed a marketing feladatokat. Rengeteg olyan ingyenes online marketing eszköz létezik, ami nagyon sokat lendíthet vállalkozásodon, és ez egy fityingedbe se kerül. Akár induló vállalkozás tulajdonosa vagy, akár már jártas vállalkozó, érdemes céged hírét az online világban is terjeszteni. És ehhez most mutatunk néhány ingyenes marketing eszközt. Készen állsz?
1. Ingyen weboldal? Igen, lehetséges.
Ingyenes weboldal márpedig létezik! Az egyik megoldás ingyenes honlapkészítő oldalak, mint például a Google Cégem , www.webnode.com/hu vagy www.nethely.hu, melyeknél könnyedén létrehozhatod saját honlapod. Mi ezt annyira nem ajánljuk, mert nem igazán kelt profi hatást. Viszont a másik megoldást már annál inkább, és ez nem más, mint a WordPress. Biztos hallottál már róla, hiszem ma már a weboldalak többsége WordPress alapon működik. Ez egy teljesen ingyenes szoftver, amit csak letöltesz, feltelepítesz a tárhelyed, és már kezdheted is alakítgatni a honlapod. Számos ingyenes sablont is kínál, ezeknél elég a szöveget kicserélni, esetleg színeket változtatni. Nyilván, ha profibb megoldást keresel, választhatsz fizetős sablont is, ezek sem olyan vészes összegek. Arról viszont még nem beszéltünk, hogy mindehhez először szükséged lesz egy domain névre (webcím) és egy tárhelyre, melyek ingyenes beszerzését viszont nem ajánljuk, mivel nem biztonságosak. Ezen nem érdemes spórolni, ha egy olyan honlapot szeretnél, amit megtalálnak az ügyfelek. A www.rackhost.hu –n például már évi 990 Forinttól lehet saját tárhelyed (úgy, hogy a WordPress már telepítve van rajta) + 1500 Forintért saját webcímed. Ennyiért tényleg nem érdemes ingyenes, reklámokkal teli oldalak létrehozni. 🙂
2. Kulcsszókereső, hogy előrébb kerülj a Google találati listáján
A megfelelő kulcsszavak használata elengedhetetlen, ha azt szeretnéd, hogy organikusan is rád találjanak a Google keresőben. De mit is takar ez? Először is egy kulcsszókeresővel jegyzeteld ki például egy Excel fájlba, hogy melyek azok a kulcsszavak, amelyek vállalkozásod számára relevánsak lehetnek. Ezután ezeket használd fel weboldalad tartalmában, blogban, közösségi posztokban stb. Ha jól használod ezeket a szavakat, kifejezéseket, akkor előrébb fogsz kerülni a Google rangsorában. Kulcsszavak kutatásához javasoljuk az Ubersuggest nevű oldalt (www.neilpatel.com/ubersuggest), amit regisztráció nélkül is ingyenesen tudsz használni. De a Google Kulcsszótervezője is nagyon szuper ingyenes marketing eszköz, ezt a Google Ads fiókodban találod.
3. Google Cégem profil, hogy a térképen is megjelenj
Google Cégem profil létrehozásával vállalkozásod megjelenik a Google térképes keresőjében, de ennyi még nem elég! Megfelelően ki kell tölteni az adatokat, képeket készíteni, bejegyzéseket írni, valamint ajánlatokat is nyugodtan közzétehetsz. Fontos, hogy ezeknél is használd a kulcsszavaidat, így könnyebben találnak majd rád egy-egy kulcsszót beírva. A véleményekről se feledkezz meg: jó, ha mindig reagálsz a véleményekre, hiszen ez egy újabb bizalmi pont az ügyfeleid számára. A Google Cégem teljesen ingyenes, szóval semmiképp se hagyd ki. 🙂

4. Jelenlét a közösségi oldalakon
Ma már szinte minden sikeres vállalkozás fent van a közösségi oldalakon, és ez nem véletlen. Sokan még mindig a közösségi oldalakon tájékozódnak, itt botlanak bele 1-1 hirdetésbe. A legjobb, ha minél több közösségi oldalon jelen vagy, és ott rendszeresen posztolsz érdekes témákról. Figyelj azonban arra, hogy posztjaid ne legyenek reklámszagúak, de mégis akarj eladni és értékesíteni velük! Ha túl marketingesek, sales tartalmúak egész biztosan nem éred el azt, amit szeretnél. Persze ez nem jelenti azt, hogy nem posztolhatsz néha az akciódról vagy promóciódról, de legyen meg egy egészséges arány.
Sikeres vállalkozás – TIPP:
Nem tudod, hogyan kezdj neki a posztolásnak? Összeállítottunk egy olyan INGYENES e-Bookot, mellyel segítünk a posztok megtervezésében és még ötleteket is adunk a posztokhoz. Te már letöltötted? Ha még nem, ne habozz tovább, hiszen nagy segítséget jelenthet induló vállalkozásodhoz.
5. Blogolás, blogolás, blogolás
A blog talán az egyik, ha nem a legjobb módja annak, hogy minél többen találjanak vállalkozásodra az interneten. Persze nem csak a látogatók száma növekedhet, hanem az ügyfeleké is, hiszen érdekes tartalmakkal könnyedén meggyőzheted az érdeklődőket, hogy Te valóban értesz ahhoz, amit csinálsz. Ahogy már több online marketing eszköznél említettük, itt is fontos a kulcsszavak használata. Szóval, ha cikket írsz, mindenképp figyelj erre.
6. A designolás legcsúcsabb ingyenes eszköze: a Canva
Sikeres vállalkozás egyedi design nélkül? Nem igazán… Az arculat nagyon fontos egy cég esetében, hiszen ezzel azonosítják vállalkozásod, ezzel tűnsz ki a konkurencia közül. Van, aki erre grafikust kér fel, de ma már Te is, komolyabb tudás nélkül el tudsz készíteni egy poszt sablont, ráadásul ingyenes. És, hogy mi kell hozzá? Nincs szükség fizetős Photoshopra, hiszen itt van nekünk az ingyenes Canva. Nagyon sok szép előre elkészített sablont találsz, de te magad is összerakhatod a saját tervedet egyedi betűtípusokkal, elemekkel, grafikákkal stb. az ízlésednek megfelelően. Ehhez nagyon sok eszköz áll rendelkezésedre, viszont ha többre van szükséged, akkor havi 5000 Forintért a fizetős eszközöket is kipróbálhatod a Canva Pro verziójában. Mi úgy gondoljuk, az ingyenes verzió is bőven elegendő, ezzel is szuper Facebook posztokat, hirdetéseket, nyomtatható grafikai anyagokat és akár még logót is készíthetsz.
7. Ingyenes képek az internetről
Amikor nincs jó minőségű saját fotó, akkor a legtöbben először a Google keresőhöz nyúlnak, pedig itt a legtöbb fotó szerzői jogi védelem alatt áll, vagyis nem szabad lementeni és a saját oldaladon felhasználni. De nyugi, vannak nagyon klassz kis oldalak, ahol sok-sok ingyenes fotót találsz. Ezeket bátran letöltheted és felhasználhatod weboldaladon vagy posztjaidban. Mutatunk párat:
www.freepik.com (Mi ezt szeretjük a legjobban, viszont csak napi 3 képet tudsz letölteni ingyenesen.)
8. A sokszor elfeledett ingyenes marketing eszköz, a MailChimp
Az e-mail már nem divat? Azt csak hiszed. 🙂 Hadd mondjunk valamit: Talán kevesebben nyitják már meg a promóciós leveleket, de még mindig a hírlevelek hozzák a legjobb konverziókat marketing szempontból. Hidd el sokan rákattintanak egy-egy promócióra, ajánlatra, csak ehhez egy tökéletes e-mail marketing stratégiát kell kialakítani. Jó szívvel ajánljuk a rendkívül elterjedt e-mail marketing rendszert, a MailChimp-et, ami havonta 1000 kiküldött e-mailig ingyenes. Ide a feliratkozókat gyűjtheted, akiknek alkalom adtán egy-egy promóciós e-mailt küldesz például egy új szolgáltatás bevezetéséről vagy éppen az akcióidról.

Ugye, hogy ingyen marketinggel is milyen sokat ki lehet hozni egy vállalkozásból? Ha ezek az ingyenes online marketing eszközöket Te is elkezded JÓL használni, biztos lehetsz benne, hogy ügyfeleid száma egyre csak gyarapodni fog, és mindez komolyabb befektetés nélkül lehetséges. Sikeres vállalkozás szinte ingyen, hát nem szuper?
Ha pedig úgy érzed, szükséged lenne marketingesre vagy éppen egy profi weboldalra, akkor keress minket bizalommal! 🙂